Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,3 %1 874 00071 %
Yle TV26,0 %5,3 %1 783 00067 %
Yle Teema1,6 %1,6 %980 00037 %
Yle Fem1,0 %1,1 %735 00028 %
Yle yhteensä37,2 %32,3 %2 171 00082 %
MTV325,4 %30,4 %2 152 00081 %
Sub2,4 %2,7 %1 166 00044 %
AVA1,8 %1,7 %931 00035 %
C More Total4,0 %4,5 %311 00012 %
MTV yhteensä33,7 %39,3 %2 277 00086 %
Nelonen9,4 %11,8 %1 869 00070 %
Jim2,3 %2,1 %1 134 00043 %
Liv3,7 %3,4 %1 253 00047 %
Hero1,3 %1,4 %733 00028 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %108 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %18,7 %2 077 00078 %
TV52,2 %2,3 %1 081 00041 %
Kutonen1,2 %0,9 %745 00028 %
Frii1,3 %1,0 %662 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %101 0004 %
TLC1,0 %0,7 %579 00022 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,0 %1 469 00055 %
STAR Channel1,9 %1,3 %928 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %611 00023 %
Disney Finland3,3 %2,4 %1 142 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %120 0005 %
Muut2,7 %2,2 %796 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 453 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.