Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 411 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,4 %1 325 00091 %
Yle TV27,4 %6,3 %1 175 00081 %
Yle Teema1,6 %1,8 %747 00051 %
Yle Fem0,8 %1,0 %607 00042 %
Yle yhteensä36,3 %33,4 %1 367 00094 %
MTV321,0 %24,5 %1 307 00090 %
Sub2,3 %2,6 %812 00056 %
AVA1,3 %1,1 %670 00046 %
C More Total7,2 %6,0 %308 00021 %
MTV yhteensä31,8 %34,2 %1 333 00092 %
Nelonen8,8 %11,6 %1 190 00082 %
Jim1,8 %1,8 %796 00055 %
Liv2,6 %2,8 %854 00059 %
Hero2,0 %2,7 %625 00043 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %115 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,0 %1 270 00087 %
TV52,8 %3,0 %806 00055 %
Kutonen1,8 %1,7 %611 00042 %
Frii1,5 %1,2 %497 00034 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %106 0007 %
TLC0,5 %0,4 %313 00022 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %985 00068 %
STAR Channel2,3 %1,6 %736 00051 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %594 00041 %
Disney Finland5,0 %3,7 %851 00058 %
Music TV0,2 %0,1 %78 0005 %
Muut4,2 %3,1 %638 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 411 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.