Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,9 %1 727 00073 %
Yle TV29,2 %7,7 %1 669 00070 %
Yle Teema2,8 %2,7 %1 103 00046 %
Yle Fem1,2 %1,6 %880 00037 %
Yle yhteensä41,2 %37,9 %1 933 00081 %
MTV313,0 %16,5 %1 735 00073 %
Sub3,3 %4,1 %1 287 00054 %
AVA1,0 %1,0 %839 00035 %
C More Total3,6 %1,2 %419 00018 %
MTV yhteensä20,9 %22,8 %1 872 00079 %
Nelonen10,3 %13,6 %1 760 00074 %
Jim2,7 %2,8 %1 194 00050 %
Liv1,7 %1,5 %1 003 00042 %
Hero1,5 %2,1 %832 00035 %
Nelosen maksukanavat1,2 %2,0 %271 00011 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %22,1 %1 868 00078 %
TV52,5 %2,4 %1 102 00046 %
Kutonen2,5 %2,3 %936 00039 %
Frii0,9 %1,0 %655 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %130 0005 %
TLC0,4 %0,3 %407 00017 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %1 403 00059 %
STAR Channel2,5 %1,8 %1 050 00044 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %797 00033 %
Disney Finland5,7 %4,4 %1 225 00051 %
Music TV0,4 %0,3 %140 0006 %
Muut7,5 %6,2 %984 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 130 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.