Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 451 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %27,0 %1 927 00073 %
Yle TV28,0 %5,9 %1 887 00071 %
Yle Teema2,3 %2,2 %1 078 00041 %
Yle Fem1,3 %1,9 %956 00036 %
Yle yhteensä41,9 %37,0 %2 225 00084 %
MTV318,1 %22,0 %2 036 00077 %
Sub2,8 %3,2 %1 319 00050 %
AVA2,2 %2,1 %1 000 00038 %
C More Total1,7 %0,4 %335 00013 %
MTV yhteensä24,8 %27,7 %2 201 00083 %
Nelonen11,1 %15,1 %1 973 00074 %
Jim2,7 %2,5 %1 177 00044 %
Liv4,0 %3,7 %1 328 00050 %
Hero1,6 %1,7 %729 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %169 0006 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %23,7 %2 129 00080 %
TV52,0 %2,1 %1 068 00040 %
Kutonen1,1 %1,1 %818 00031 %
Frii1,4 %1,3 %647 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %88 0003 %
TLC0,9 %0,7 %501 00019 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,3 %1 439 00054 %
STAR Channel1,8 %1,4 %986 00037 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %634 00024 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 162 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %105 0004 %
Muut4,0 %3,3 %823 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 451 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.