Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %23,4 %1 831 00074 %
Yle TV27,3 %6,7 %1 698 00069 %
Yle Teema2,3 %2,7 %1 096 00044 %
Yle Fem1,3 %1,5 %943 00038 %
Yle yhteensä39,8 %34,3 %2 073 00084 %
MTV319,7 %24,9 %1 939 00078 %
Sub2,9 %3,2 %1 325 00053 %
AVA2,4 %2,2 %1 089 00044 %
C More Total1,5 %1,4 %267 00011 %
MTV yhteensä26,5 %31,8 %2 076 00084 %
Nelonen11,2 %14,4 %1 820 00073 %
Jim3,0 %2,9 %1 165 00047 %
Liv3,9 %3,3 %1 271 00051 %
Hero1,3 %1,4 %708 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %212 0009 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %22,7 %1 969 00079 %
TV52,5 %2,4 %991 00040 %
Kutonen1,0 %0,8 %737 00030 %
Frii1,5 %1,3 %678 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0003 %
TLC1,0 %0,8 %488 00020 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,4 %1 368 00055 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 058 00043 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %626 00025 %
Disney Finland4,0 %2,9 %1 224 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %114 0005 %
Muut3,3 %2,7 %715 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.