Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,1 %1 890 00071 %
Yle TV27,8 %6,9 %1 813 00068 %
Yle Teema2,3 %2,7 %1 126 00042 %
Yle Fem1,3 %1,6 %965 00036 %
Yle yhteensä39,8 %34,2 %2 210 00083 %
MTV319,6 %24,7 %2 042 00077 %
Sub2,9 %3,3 %1 367 00051 %
AVA2,3 %2,2 %1 100 00041 %
C More Total1,6 %1,5 %283 00011 %
MTV yhteensä26,4 %31,7 %2 192 00082 %
Nelonen11,4 %14,4 %1 930 00073 %
Jim3,0 %2,9 %1 204 00045 %
Liv3,8 %3,3 %1 298 00049 %
Hero1,3 %1,4 %725 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %229 0009 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %22,8 %2 092 00079 %
TV52,5 %2,5 %1 020 00038 %
Kutonen1,0 %0,9 %757 00029 %
Frii1,5 %1,3 %683 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0003 %
TLC1,0 %0,8 %500 00019 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,5 %1 416 00053 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 118 00042 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %645 00024 %
Disney Finland4,0 %2,9 %1 296 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %114 0004 %
Muut3,4 %2,7 %747 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 408 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.