Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,2 %1 802 00070 %
Yle TV210,0 %10,0 %1 823 00071 %
Yle Teema2,8 %3,1 %1 173 00046 %
Yle Fem1,2 %1,5 %866 00034 %
Yle yhteensä40,2 %36,7 %2 118 00082 %
MTV313,0 %16,6 %1 857 00072 %
Sub3,0 %3,7 %1 366 00053 %
AVA1,1 %1,1 %866 00034 %
C More Total3,6 %3,5 %416 00016 %
MTV yhteensä20,7 %24,9 %2 026 00079 %
Nelonen11,6 %14,4 %1 921 00075 %
Jim2,9 %3,0 %1 242 00048 %
Liv1,6 %1,2 %1 030 00040 %
Hero1,4 %1,8 %825 00032 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,8 %345 00013 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %22,1 %2 063 00080 %
TV53,1 %3,1 %1 134 00044 %
Kutonen2,2 %2,0 %946 00037 %
Frii1,1 %1,1 %702 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %127 0005 %
TLC0,2 %0,2 %430 00017 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,6 %1 492 00058 %
STAR Channel3,0 %2,2 %1 195 00047 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %829 00032 %
Disney Finland6,3 %4,3 %1 377 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %161 0006 %
Muut6,5 %5,1 %961 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 312 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.