Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %8,2 %876 00065 %
Yle TV210,1 %8,9 %913 00067 %
Yle Teema1,6 %2,0 %446 00033 %
Yle Fem0,7 %0,9 %297 00022 %
Yle yhteensä22,2 %20,0 %1 117 00082 %
MTV313,9 %16,4 %1 019 00075 %
Sub5,3 %6,4 %754 00056 %
AVA2,3 %2,8 %494 00036 %
C More Total2,9 %2,8 %168 00012 %
MTV yhteensä24,4 %28,3 %1 133 00083 %
Nelonen17,1 %20,8 %1 031 00076 %
Jim5,0 %5,0 %650 00048 %
Liv4,6 %3,9 %661 00049 %
Hero1,6 %1,8 %377 00028 %
Nelosen maksukanavat1,4 %2,1 %172 00013 %
Nelonen Media yhteensä29,6 %33,6 %1 126 00083 %
TV54,4 %4,4 %646 00048 %
Kutonen2,4 %2,1 %427 00031 %
Frii1,4 %1,3 %309 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %60 0004 %
TLC1,4 %1,2 %247 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,4 %823 00061 %
STAR Channel4,2 %2,9 %635 00047 %
National Geographic Channel3,3 %1,8 %398 00029 %
Disney Finland7,5 %4,7 %739 00054 %
Music TV0,9 %0,6 %132 00010 %
Muut5,2 %3,4 %363 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.