Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,0 %14,2 %957 00071 %
Yle TV29,2 %6,5 %958 00071 %
Yle Teema0,9 %1,0 %438 00032 %
Yle Fem0,9 %1,3 %345 00025 %
Yle yhteensä25,1 %22,9 %1 169 00086 %
MTV317,0 %20,0 %1 093 00081 %
Sub4,8 %6,0 %774 00057 %
AVA2,7 %3,0 %602 00044 %
C More Total2,6 %0,7 %192 00014 %
MTV yhteensä27,2 %29,7 %1 173 00086 %
Nelonen16,0 %20,5 %1 081 00080 %
Jim4,3 %4,1 %656 00048 %
Liv4,2 %3,5 %663 00049 %
Hero1,2 %1,3 %352 00026 %
Nelosen maksukanavat1,5 %2,1 %152 00011 %
Nelonen Media yhteensä27,3 %31,5 %1 157 00085 %
TV53,2 %2,9 %572 00042 %
Kutonen2,0 %1,9 %424 00031 %
Frii1,2 %0,9 %278 00020 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %55 0004 %
TLC1,1 %0,8 %261 00019 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,0 %793 00058 %
STAR Channel4,6 %3,6 %647 00048 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %365 00027 %
Disney Finland7,5 %5,5 %734 00054 %
Music TV0,8 %0,3 %108 0008 %
Muut4,1 %3,0 %397 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 285 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.