Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %29,9 %1 818 00076 %
Yle TV29,8 %6,1 %1 716 00072 %
Yle Teema1,6 %1,9 %1 033 00043 %
Yle Fem1,3 %1,8 %882 00037 %
Yle yhteensä43,9 %39,7 %2 005 00084 %
MTV314,5 %19,2 %1 796 00075 %
Sub3,0 %3,8 %1 314 00055 %
AVA1,1 %1,3 %938 00039 %
C More Total3,4 %1,1 %382 00016 %
MTV yhteensä22,0 %25,3 %1 927 00081 %
Nelonen9,7 %12,9 %1 782 00075 %
Jim2,9 %3,0 %1 158 00049 %
Liv1,3 %1,1 %991 00042 %
Hero1,4 %1,9 %779 00033 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,2 %316 00013 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %21,1 %1 895 00080 %
TV52,2 %2,2 %1 056 00044 %
Kutonen2,0 %1,8 %875 00037 %
Frii1,0 %1,1 %584 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %121 0005 %
TLC0,2 %0,2 %382 00016 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,6 %1 401 00059 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 064 00045 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %756 00032 %
Disney Finland5,8 %4,2 %1 236 00052 %
Music TV0,5 %0,2 %160 0007 %
Muut4,9 %3,9 %950 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 151 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.