Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 287 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,1 %29,7 %1 943 00078 %
Yle TV28,3 %5,0 %1 759 00071 %
Yle Teema1,3 %1,5 %1 013 00041 %
Yle Fem1,5 %1,8 %934 00038 %
Yle yhteensä44,1 %38,0 %2 126 00086 %
MTV321,4 %26,9 %1 982 00080 %
Sub2,3 %2,7 %1 266 00051 %
AVA2,4 %2,4 %1 109 00045 %
C More Total1,2 %0,2 %267 00011 %
MTV yhteensä27,3 %32,2 %2 107 00085 %
Nelonen9,6 %12,8 %1 845 00074 %
Jim2,5 %2,5 %1 143 00046 %
Liv3,3 %3,0 %1 224 00049 %
Hero1,1 %1,1 %650 00026 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %182 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,2 %2 005 00081 %
TV51,9 %1,7 %906 00037 %
Kutonen0,9 %0,8 %696 00028 %
Frii1,4 %1,2 %589 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
TLC0,8 %0,6 %479 00019 %
Warner Bros. Discovery5,2 %4,5 %1 296 00052 %
STAR Channel2,1 %1,8 %938 00038 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %543 00022 %
Disney Finland3,3 %2,8 %1 083 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %113 0005 %
Muut2,6 %2,2 %771 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 287 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.