Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 719 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %22,6 %3 693 00071 %
Yle TV28,9 %8,3 %3 636 00070 %
Yle Teema2,5 %2,9 %2 298 00044 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 832 00035 %
Yle yhteensä40,0 %35,4 %4 328 00083 %
MTV316,3 %20,9 %3 899 00075 %
Sub2,9 %3,5 %2 733 00052 %
AVA1,7 %1,7 %1 965 00038 %
C More Total2,5 %2,4 %699 00013 %
MTV yhteensä23,6 %28,5 %4 218 00081 %
Nelonen11,5 %14,4 %3 851 00074 %
Jim2,9 %2,9 %2 447 00047 %
Liv2,8 %2,3 %2 328 00045 %
Hero1,3 %1,6 %1 551 00030 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %574 00011 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %22,5 %4 156 00080 %
TV52,8 %2,7 %2 154 00041 %
Kutonen1,6 %1,4 %1 703 00033 %
Frii1,3 %1,2 %1 385 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %209 0004 %
TLC0,6 %0,5 %931 00018 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,0 %2 908 00056 %
STAR Channel2,7 %2,0 %2 313 00044 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 474 00028 %
Disney Finland5,1 %3,5 %2 673 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %274 0005 %
Muut4,9 %3,9 %1 708 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 719 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.