Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 082 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,8 %34,7 %1 061 00095 %
Yle TV28,1 %8,3 %927 00083 %
Yle Teema2,7 %3,2 %778 00070 %
Yle Fem1,3 %1,7 %645 00058 %
Yle yhteensä53,0 %48,0 %1 068 00096 %
MTV318,4 %23,6 %1 008 00090 %
Sub1,9 %2,4 %706 00063 %
AVA1,3 %1,0 %501 00045 %
C More Total0,9 %0,6 %119 00011 %
MTV yhteensä22,6 %27,6 %1 029 00092 %
Nelonen7,3 %10,3 %937 00084 %
Jim1,5 %1,4 %629 00056 %
Liv1,8 %1,2 %617 00055 %
Hero0,7 %1,0 %399 00036 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %81 0007 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,3 %1 006 00090 %
TV51,6 %1,6 %506 00045 %
Kutonen1,0 %0,7 %409 00037 %
Frii1,2 %1,2 %376 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
TLC0,3 %0,2 %183 00016 %
Warner Bros. Discovery4,2 %3,9 %665 00060 %
STAR Channel1,5 %1,0 %463 00041 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %307 00027 %
Disney Finland2,9 %2,0 %534 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %42 0004 %
Muut5,3 %4,2 %474 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 082 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.