Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 726 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,4 %3 696 00071 %
Yle TV210,0 %10,0 %3 724 00071 %
Yle Teema2,2 %2,5 %2 315 00044 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 916 00037 %
Yle yhteensä40,0 %36,5 %4 363 00083 %
MTV316,3 %20,3 %3 904 00075 %
Sub3,9 %5,0 %2 996 00057 %
AVA1,5 %1,4 %1 921 00037 %
C More Total1,0 %0,6 %543 00010 %
MTV yhteensä22,7 %27,3 %4 230 00081 %
Nelonen12,1 %15,0 %3 973 00076 %
Jim2,4 %2,3 %2 469 00047 %
Liv2,7 %2,2 %2 338 00045 %
Hero1,4 %1,7 %1 600 00031 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %536 00010 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %22,5 %4 280 00082 %
TV52,6 %2,7 %2 211 00042 %
Kutonen1,5 %1,3 %1 696 00032 %
Frii1,2 %1,1 %1 370 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %192 0004 %
TLC0,6 %0,4 %798 00015 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,7 %2 871 00055 %
STAR Channel2,3 %1,5 %2 113 00040 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 419 00027 %
Disney Finland4,6 %2,9 %2 470 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %298 0006 %
Muut6,4 %4,9 %1 752 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 726 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.