Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %21,9 %1 329 00091 %
Yle TV28,9 %9,5 %1 207 00083 %
Yle Teema2,6 %3,1 %957 00066 %
Yle Fem1,4 %1,7 %779 00054 %
Yle yhteensä39,0 %36,1 %1 380 00095 %
MTV315,8 %19,9 %1 280 00088 %
Sub4,0 %5,1 %1 010 00069 %
AVA1,5 %1,3 %738 00051 %
C More Total0,9 %0,6 %182 00013 %
MTV yhteensä22,2 %27,0 %1 323 00091 %
Nelonen11,2 %13,6 %1 244 00086 %
Jim2,3 %2,2 %891 00061 %
Liv2,6 %2,1 %856 00059 %
Hero1,9 %2,3 %656 00045 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,4 %204 00014 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %21,5 %1 297 00089 %
TV53,0 %3,1 %877 00060 %
Kutonen1,8 %1,5 %696 00048 %
Frii1,5 %1,3 %596 00041 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %89 0006 %
TLC0,5 %0,4 %323 00022 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,6 %1 031 00071 %
STAR Channel2,2 %1,5 %763 00052 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %572 00039 %
Disney Finland5,1 %3,4 %856 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %79 0005 %
Muut7,1 %5,4 %662 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 391 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.