Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,5 %1 784 00069 %
Yle TV27,4 %7,0 %1 780 00069 %
Yle Teema2,0 %2,4 %1 085 00042 %
Yle Fem1,2 %1,5 %947 00037 %
Yle yhteensä38,4 %34,3 %2 071 00081 %
MTV316,4 %21,4 %1 955 00076 %
Sub3,7 %4,3 %1 450 00056 %
AVA1,3 %1,4 %910 00035 %
C More Total3,4 %1,1 %403 00016 %
MTV yhteensä24,8 %28,2 %2 102 00082 %
Nelonen9,6 %12,1 %1 860 00072 %
Jim3,0 %2,9 %1 196 00047 %
Liv1,3 %1,3 %1 026 00040 %
Hero1,7 %2,2 %786 00031 %
Nelosen maksukanavat1,8 %2,7 %241 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,3 %2 040 00079 %
TV52,8 %2,9 %1 141 00044 %
Kutonen2,2 %2,2 %995 00039 %
Frii1,0 %1,0 %614 00024 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %164 0006 %
TLC0,4 %0,2 %414 00016 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,9 %1 487 00058 %
STAR Channel3,4 %2,6 %1 202 00047 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %853 00033 %
Disney Finland6,5 %4,9 %1 378 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %126 0005 %
Muut5,5 %4,2 %929 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 328 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.