Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,4 %3 516 00072 %
Yle TV26,5 %6,0 %3 389 00070 %
Yle Teema1,7 %2,1 %2 113 00043 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 845 00038 %
Yle yhteensä38,3 %33,0 %3 978 00082 %
MTV320,4 %26,0 %3 849 00079 %
Sub3,5 %4,0 %2 733 00056 %
AVA2,1 %2,2 %1 982 00041 %
C More Total2,4 %0,7 %634 00013 %
MTV yhteensä28,4 %32,8 %4 087 00084 %
Nelonen9,8 %12,8 %3 562 00073 %
Jim2,9 %2,7 %2 257 00046 %
Liv2,4 %2,3 %2 262 00047 %
Hero1,3 %1,6 %1 387 00029 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,7 %348 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,2 %3 916 00081 %
TV52,4 %2,4 %2 063 00042 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 628 00034 %
Frii1,4 %1,2 %1 200 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %259 0005 %
TLC0,7 %0,5 %916 00019 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,0 %2 731 00056 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 132 00044 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 415 00029 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 467 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %239 0005 %
Muut3,9 %2,8 %1 590 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 447 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.