Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 096 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,7 %36,2 %1 067 00096 %
Yle TV25,4 %4,8 %967 00087 %
Yle Teema2,0 %2,6 %725 00065 %
Yle Fem1,4 %1,8 %663 00059 %
Yle yhteensä51,5 %45,4 %1 088 00097 %
MTV322,4 %29,2 %1 038 00093 %
Sub1,7 %1,7 %659 00059 %
AVA1,6 %1,6 %561 00050 %
C More Total2,2 %0,7 %162 00015 %
MTV yhteensä28,0 %33,2 %1 048 00094 %
Nelonen6,2 %8,5 %907 00081 %
Jim1,9 %1,7 %573 00051 %
Liv1,3 %1,2 %564 00051 %
Hero0,6 %0,8 %312 00028 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,1 %46 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,3 %974 00087 %
TV51,0 %0,9 %409 00037 %
Kutonen0,8 %0,8 %389 00035 %
Frii1,4 %1,3 %320 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0004 %
TLC0,3 %0,2 %182 00016 %
Warner Bros. Discovery3,6 %3,2 %590 00053 %
STAR Channel1,4 %1,2 %473 00042 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %301 00027 %
Disney Finland2,9 %2,3 %550 00049 %
Music TV0,2 %0,2 %35 0003 %
Muut3,1 %2,6 %487 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 096 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.