Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,9 %1 892 00076 %
Yle TV28,8 %5,7 %1 810 00073 %
Yle Teema1,8 %2,1 %1 075 00043 %
Yle Fem1,1 %1,5 %944 00038 %
Yle yhteensä40,5 %33,1 %2 115 00085 %
MTV323,3 %30,1 %2 052 00083 %
Sub2,6 %2,8 %1 333 00054 %
AVA2,6 %2,8 %1 153 00047 %
C More Total0,9 %0,6 %242 00010 %
MTV yhteensä29,5 %36,4 %2 166 00087 %
Nelonen8,9 %11,3 %1 846 00074 %
Jim2,7 %2,5 %1 156 00047 %
Liv3,1 %3,1 %1 289 00052 %
Hero1,2 %1,4 %699 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %140 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,8 %2 019 00081 %
TV52,6 %2,7 %1 129 00046 %
Kutonen0,9 %0,9 %733 00030 %
Frii1,7 %1,5 %675 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %103 0004 %
TLC1,0 %0,7 %527 00021 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 482 00060 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 053 00043 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %670 00027 %
Disney Finland3,9 %2,9 %1 237 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %106 0004 %
Muut3,2 %2,5 %781 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.