Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,5 %1 941 00073 %
Yle TV29,2 %5,7 %1 924 00072 %
Yle Teema1,8 %2,1 %1 096 00041 %
Yle Fem1,1 %1,5 %964 00036 %
Yle yhteensä40,2 %32,8 %2 239 00084 %
MTV323,2 %30,0 %2 153 00081 %
Sub2,6 %2,9 %1 379 00052 %
AVA2,6 %2,8 %1 167 00044 %
C More Total1,0 %0,7 %253 00010 %
MTV yhteensä29,4 %36,4 %2 286 00086 %
Nelonen9,2 %11,6 %1 957 00074 %
Jim2,6 %2,5 %1 183 00045 %
Liv3,1 %3,1 %1 332 00050 %
Hero1,2 %1,3 %708 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %156 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,1 %2 144 00081 %
TV52,6 %2,7 %1 165 00044 %
Kutonen0,9 %0,9 %745 00028 %
Frii1,7 %1,5 %682 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %108 0004 %
TLC0,9 %0,7 %535 00020 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %1 530 00058 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 113 00042 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %697 00026 %
Disney Finland4,0 %3,0 %1 307 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %110 0004 %
Muut3,3 %2,5 %815 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 470 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.