Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 790 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,0 %3 762 00072 %
Yle TV210,3 %6,4 %3 777 00072 %
Yle Teema2,1 %2,5 %2 217 00042 %
Yle Fem1,1 %1,5 %1 866 00036 %
Yle yhteensä41,3 %34,5 %4 334 00083 %
MTV319,4 %25,9 %4 078 00078 %
Sub2,8 %3,2 %2 787 00053 %
AVA1,9 %2,2 %2 095 00040 %
C More Total1,4 %1,1 %579 00011 %
MTV yhteensä25,6 %32,3 %4 339 00083 %
Nelonen9,0 %11,2 %3 794 00073 %
Jim2,7 %2,6 %2 390 00046 %
Liv2,3 %2,3 %2 406 00046 %
Hero1,2 %1,5 %1 522 00029 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %382 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,7 %4 118 00079 %
TV52,8 %3,0 %2 396 00046 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 731 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 324 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %287 0005 %
TLC0,7 %0,5 %989 00019 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,7 %3 060 00059 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 346 00045 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 589 00030 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 731 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %271 0005 %
Muut4,7 %3,7 %1 773 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 790 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.