Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,2 %1 819 00071 %
Yle TV211,2 %8,6 %1 823 00071 %
Yle Teema2,1 %2,6 %1 090 00042 %
Yle Fem1,3 %1,8 %963 00037 %
Yle yhteensä42,1 %37,2 %2 107 00082 %
MTV315,4 %20,8 %1 927 00075 %
Sub3,5 %4,5 %1 486 00058 %
AVA1,4 %1,6 %915 00036 %
C More Total2,1 %1,2 %331 00013 %
MTV yhteensä22,3 %28,1 %2 094 00081 %
Nelonen8,9 %11,1 %1 827 00071 %
Jim2,8 %2,7 %1 251 00049 %
Liv1,4 %1,2 %1 052 00041 %
Hero1,3 %1,8 %766 00030 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %215 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,9 %1 991 00078 %
TV53,0 %3,1 %1 208 00047 %
Kutonen2,1 %1,9 %914 00036 %
Frii1,4 %1,3 %655 00026 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %156 0006 %
TLC0,4 %0,3 %424 00016 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,2 %1 494 00058 %
STAR Channel3,3 %2,4 %1 171 00046 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %829 00032 %
Disney Finland5,8 %4,2 %1 377 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %156 0006 %
Muut6,4 %5,1 %1 014 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 311 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.