Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 426 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,6 %3 581 00074 %
Yle TV210,0 %7,8 %3 509 00072 %
Yle Teema1,9 %2,4 %2 152 00044 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 934 00040 %
Yle yhteensä41,2 %35,5 %4 042 00083 %
MTV319,3 %25,4 %3 874 00080 %
Sub3,3 %3,9 %2 839 00058 %
AVA2,0 %2,3 %2 044 00042 %
C More Total1,5 %0,8 %566 00012 %
MTV yhteensä26,2 %32,4 %4 111 00085 %
Nelonen9,3 %12,0 %3 565 00073 %
Jim2,7 %2,6 %2 373 00049 %
Liv2,1 %1,6 %2 181 00045 %
Hero1,3 %1,6 %1 448 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %332 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,4 %3 833 00079 %
TV52,8 %2,8 %2 327 00048 %
Kutonen1,5 %1,3 %1 541 00032 %
Frii1,7 %1,5 %1 302 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %244 0005 %
TLC0,7 %0,6 %886 00018 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,5 %2 847 00059 %
STAR Channel2,6 %1,9 %2 090 00043 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %1 443 00030 %
Disney Finland4,5 %3,3 %2 481 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %299 0006 %
Muut4,7 %3,7 %1 755 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 426 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.