Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 363 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %20,3 %1 864 00073 %
Yle TV228,5 %16,4 %2 009 00078 %
Yle Teema2,0 %2,8 %1 158 00045 %
Yle Fem1,4 %2,2 %999 00039 %
Yle yhteensä52,8 %41,6 %2 207 00086 %
MTV313,7 %20,5 %2 015 00078 %
Sub2,5 %3,5 %1 388 00054 %
AVA1,1 %1,4 %975 00038 %
C More Total1,2 %0,9 %308 00012 %
MTV yhteensä18,5 %26,3 %2 131 00083 %
Nelonen7,2 %10,2 %1 846 00072 %
Jim2,3 %2,6 %1 212 00047 %
Liv1,1 %1,0 %1 079 00042 %
Hero1,1 %1,6 %803 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %203 0008 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %16,4 %2 038 00079 %
TV52,5 %3,1 %1 203 00047 %
Kutonen1,8 %1,8 %960 00037 %
Frii1,0 %1,1 %609 00024 %
The Discovery Channel0,8 %0,7 %148 0006 %
TLC0,4 %0,3 %477 00019 %
Warner Bros. Discovery6,5 %7,0 %1 490 00058 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 182 00046 %
National Geographic Channel1,7 %1,7 %796 00031 %
Disney Finland4,6 %4,2 %1 386 00054 %
Music TV0,4 %0,4 %171 0007 %
Muut4,8 %4,1 %990 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 363 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.