Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 411 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,7 %20,2 %1 338 00092 %
Yle TV224,6 %14,6 %1 315 00090 %
Yle Teema2,2 %2,9 %946 00065 %
Yle Fem1,4 %2,0 %827 00057 %
Yle yhteensä49,8 %39,7 %1 397 00096 %
MTV317,0 %24,3 %1 329 00091 %
Sub2,1 %2,6 %914 00063 %
AVA1,7 %2,0 %815 00056 %
C More Total0,8 %0,6 %180 00012 %
MTV yhteensä21,7 %29,6 %1 353 00093 %
Nelonen7,7 %10,7 %1 217 00084 %
Jim2,3 %2,3 %862 00059 %
Liv1,6 %1,5 %826 00057 %
Hero1,2 %1,5 %649 00045 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %115 0008 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,5 %1 293 00089 %
TV52,7 %3,2 %893 00061 %
Kutonen1,6 %1,5 %704 00048 %
Frii1,3 %1,2 %531 00036 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %105 0007 %
TLC0,6 %0,6 %383 00026 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,0 %1 052 00072 %
STAR Channel2,4 %2,1 %795 00055 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %582 00040 %
Disney Finland4,2 %3,7 %909 00062 %
Music TV0,2 %0,2 %88 0006 %
Muut4,1 %3,3 %662 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 411 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.