Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %21,0 %1 337 00092 %
Yle TV222,5 %14,9 %1 307 00090 %
Yle Teema2,6 %3,2 %1 001 00069 %
Yle Fem1,2 %1,7 %795 00055 %
Yle yhteensä50,1 %40,9 %1 397 00096 %
MTV317,0 %23,9 %1 306 00090 %
Sub2,4 %3,1 %972 00067 %
AVA1,9 %2,4 %851 00058 %
C More Total0,7 %0,6 %229 00016 %
MTV yhteensä22,1 %30,0 %1 332 00091 %
Nelonen7,7 %10,0 %1 221 00084 %
Jim2,2 %2,0 %872 00060 %
Liv1,8 %1,7 %867 00060 %
Hero1,5 %2,1 %667 00046 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %139 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,5 %1 299 00089 %
TV52,5 %2,6 %894 00061 %
Kutonen1,8 %2,0 %698 00048 %
Frii1,5 %1,6 %556 00038 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %96 0007 %
TLC0,7 %0,6 %360 00025 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,2 %1 058 00073 %
STAR Channel2,1 %1,8 %798 00055 %
National Geographic Channel0,3 %0,1 %83 0006 %
Disney Finland2,4 %1,9 %814 00056 %
Music TV0,2 %0,1 %70 0005 %
Muut4,4 %3,3 %630 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 415 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.