Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,2 %32,7 %1 068 00096 %
Yle TV225,9 %17,2 %1 034 00093 %
Yle Teema2,2 %3,2 %778 00070 %
Yle Fem1,3 %2,0 %656 00059 %
Yle yhteensä64,7 %55,1 %1 080 00097 %
MTV316,7 %24,1 %1 024 00092 %
Sub0,9 %1,0 %634 00057 %
AVA1,4 %1,3 %567 00051 %
C More Total0,7 %0,5 %148 00013 %
MTV yhteensä19,8 %27,0 %1 040 00093 %
Nelonen4,7 %6,9 %911 00082 %
Jim1,3 %1,3 %599 00054 %
Liv1,0 %0,9 %622 00056 %
Hero0,6 %0,9 %375 00034 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %39 0003 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %10,6 %955 00086 %
TV51,0 %1,1 %528 00047 %
Kutonen0,7 %0,6 %376 00034 %
Frii1,4 %1,4 %366 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0004 %
TLC0,3 %0,3 %191 00017 %
Warner Bros. Discovery3,5 %3,5 %644 00058 %
STAR Channel1,2 %0,9 %484 00043 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
Disney Finland1,3 %0,9 %496 00044 %
Music TV0,2 %0,2 %32 0003 %
Muut2,6 %2,8 %516 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.