Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 820 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %21,3 %3 854 00074 %
Yle TV223,1 %15,2 %4 064 00078 %
Yle Teema2,3 %3,0 %2 608 00050 %
Yle Fem1,1 %1,6 %1 964 00038 %
Yle yhteensä50,5 %41,1 %4 486 00086 %
MTV317,1 %24,3 %4 146 00079 %
Sub2,6 %3,3 %2 882 00055 %
AVA1,7 %2,0 %2 140 00041 %
C More Total0,8 %0,6 %618 00012 %
MTV yhteensä22,2 %30,2 %4 347 00083 %
Nelonen8,3 %10,9 %3 829 00073 %
Jim2,3 %2,2 %2 468 00047 %
Liv1,9 %1,7 %2 403 00046 %
Hero1,1 %1,6 %1 629 00031 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %387 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,0 %4 179 00080 %
TV52,5 %2,5 %2 365 00045 %
Kutonen1,4 %1,5 %1 735 00033 %
Frii1,3 %1,3 %1 345 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %251 0005 %
TLC0,7 %0,6 %870 00017 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,2 %2 989 00057 %
STAR Channel2,3 %1,8 %2 396 00046 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %205 0004 %
Disney Finland2,6 %2,0 %2 451 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %262 0005 %
Muut4,0 %3,2 %1 816 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 820 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.