Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 474 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %21,5 %1 983 00075 %
Yle TV221,3 %13,6 %2 096 00079 %
Yle Teema2,3 %3,0 %1 330 00050 %
Yle Fem1,2 %1,6 %999 00038 %
Yle yhteensä49,4 %39,7 %2 312 00087 %
MTV320,2 %28,1 %2 200 00083 %
Sub2,4 %2,9 %1 422 00054 %
AVA2,2 %2,6 %1 162 00044 %
C More Total0,5 %0,3 %262 00010 %
MTV yhteensä25,4 %33,9 %2 273 00086 %
Nelonen8,6 %11,3 %1 944 00073 %
Jim2,2 %2,1 %1 260 00047 %
Liv2,5 %2,0 %1 291 00049 %
Hero0,9 %1,1 %766 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %141 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,0 %2 145 00081 %
TV52,3 %2,3 %1 140 00043 %
Kutonen0,7 %0,7 %745 00028 %
Frii1,4 %1,3 %666 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %95 0004 %
TLC0,9 %0,8 %468 00018 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,3 %1 456 00055 %
STAR Channel1,8 %1,5 %1 113 00042 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %76 0003 %
Disney Finland2,0 %1,6 %1 141 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %97 0004 %
Muut2,9 %2,5 %849 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 474 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.