Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 472 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,7 %1 963 00074 %
Yle TV212,4 %6,2 %1 952 00073 %
Yle Teema2,1 %2,7 %1 107 00042 %
Yle Fem1,3 %1,7 %985 00037 %
Yle yhteensä42,9 %34,4 %2 253 00085 %
MTV322,1 %29,5 %2 198 00083 %
Sub2,7 %3,1 %1 386 00052 %
AVA2,6 %3,0 %1 196 00045 %
C More Total0,7 %0,3 %246 0009 %
MTV yhteensä28,1 %36,0 %2 315 00087 %
Nelonen9,8 %12,7 %1 936 00073 %
Jim2,6 %2,5 %1 190 00045 %
Liv3,0 %2,5 %1 280 00048 %
Hero0,9 %1,2 %712 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %153 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,3 %2 095 00079 %
TV52,0 %2,2 %1 122 00042 %
Kutonen0,9 %0,9 %778 00029 %
Frii1,8 %1,4 %693 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %99 0004 %
TLC1,1 %0,9 %456 00017 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,5 %1 481 00056 %
STAR Channel2,2 %1,7 %1 079 00041 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %75 0003 %
Disney Finland2,4 %1,8 %1 106 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %94 0004 %
Muut3,6 %2,9 %815 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 472 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.