Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %9,6 %916 00068 %
Yle TV213,3 %8,2 %937 00069 %
Yle Teema1,7 %1,5 %431 00032 %
Yle Fem1,1 %1,4 %358 00026 %
Yle yhteensä27,0 %20,7 %1 111 00082 %
MTV318,5 %24,2 %1 102 00081 %
Sub5,7 %6,4 %799 00059 %
AVA2,5 %3,1 %558 00041 %
C More Total0,8 %0,4 %125 0009 %
MTV yhteensä27,6 %34,1 %1 181 00087 %
Nelonen13,9 %17,4 %1 006 00074 %
Jim4,7 %4,5 %713 00053 %
Liv3,9 %2,9 %619 00046 %
Hero1,2 %1,4 %348 00026 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %123 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,6 %27,7 %1 096 00081 %
TV54,3 %4,6 %646 00048 %
Kutonen2,3 %2,1 %446 00033 %
Frii1,5 %1,1 %320 00024 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %81 0006 %
TLC1,2 %1,2 %219 00016 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,5 %844 00062 %
STAR Channel4,6 %3,6 %649 00048 %
National Geographic Channel0,6 %0,3 %58 0004 %
Disney Finland5,2 %4,0 %675 00050 %
Music TV0,7 %0,4 %87 0006 %
Muut4,8 %3,6 %425 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 271 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.