Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %9,4 %931 00069 %
Yle TV212,7 %8,9 %963 00071 %
Yle Teema1,1 %1,2 %382 00028 %
Yle Fem1,3 %1,4 %394 00029 %
Yle yhteensä26,2 %20,8 %1 116 00082 %
MTV318,3 %24,2 %1 093 00081 %
Sub5,3 %6,2 %801 00059 %
AVA2,4 %2,6 %547 00040 %
C More Total1,2 %0,6 %117 0009 %
MTV yhteensä27,3 %33,5 %1 171 00086 %
Nelonen13,9 %17,7 %1 007 00074 %
Jim5,4 %5,4 %716 00053 %
Liv4,8 %3,7 %619 00046 %
Hero1,7 %2,0 %400 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %80 0006 %
Nelonen Media yhteensä26,3 %29,4 %1 130 00083 %
TV53,8 %3,8 %642 00047 %
Kutonen2,5 %2,3 %504 00037 %
Frii1,5 %1,0 %275 00020 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %71 0005 %
TLC1,5 %1,4 %244 00018 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %840 00062 %
STAR Channel4,2 %3,1 %616 00045 %
National Geographic Channel0,8 %0,4 %64 0005 %
Disney Finland5,0 %3,5 %642 00047 %
Music TV0,5 %0,3 %125 0009 %
Muut4,5 %3,4 %448 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 262 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.