Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,7 %36,9 %1 055 00094 %
Yle TV213,4 %7,1 %1 006 00090 %
Yle Teema2,3 %3,4 %784 00070 %
Yle Fem1,8 %2,2 %713 00064 %
Yle yhteensä58,3 %49,6 %1 064 00095 %
MTV317,9 %25,2 %1 007 00090 %
Sub1,5 %1,9 %650 00058 %
AVA1,2 %1,2 %530 00047 %
C More Total1,0 %0,7 %142 00013 %
MTV yhteensä21,7 %29,0 %1 023 00092 %
Nelonen6,7 %8,9 %954 00085 %
Jim1,5 %1,7 %615 00055 %
Liv1,4 %1,2 %639 00057 %
Hero0,6 %0,8 %395 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %49 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,0 %987 00088 %
TV51,2 %1,4 %543 00049 %
Kutonen0,8 %0,7 %417 00037 %
Frii1,2 %1,3 %371 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,3 %0,3 %223 00020 %
Warner Bros. Discovery3,7 %3,8 %698 00063 %
STAR Channel1,3 %1,0 %456 00041 %
National Geographic Channel0,1 %0,0 %30 0003 %
Disney Finland1,4 %1,0 %468 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %55 0005 %
Muut4,2 %3,5 %544 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 069 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.