Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 076 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,0 %40,1 %1 071 00096 %
Yle TV29,7 %4,8 %1 003 00090 %
Yle Teema2,1 %3,3 %771 00069 %
Yle Fem1,8 %2,4 %711 00064 %
Yle yhteensä57,6 %50,6 %1 076 00096 %
MTV318,4 %25,4 %1 027 00092 %
Sub1,6 %1,5 %693 00062 %
AVA1,2 %1,0 %536 00048 %
C More Total1,1 %0,8 %123 00011 %
MTV yhteensä22,2 %28,7 %1 038 00093 %
Nelonen6,2 %8,1 %919 00082 %
Jim1,2 %1,2 %574 00051 %
Liv1,2 %1,2 %620 00055 %
Hero0,7 %0,9 %333 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %50 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,9 %983 00088 %
TV51,1 %1,2 %501 00045 %
Kutonen0,8 %0,7 %391 00035 %
Frii1,3 %1,2 %343 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,4 %0,3 %196 00018 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,6 %656 00059 %
STAR Channel1,5 %1,2 %463 00041 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %33 0003 %
Disney Finland1,7 %1,3 %471 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %58 0005 %
Muut4,8 %3,7 %520 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 076 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.