Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 839 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,3 %3 919 00075 %
Yle TV29,3 %5,6 %3 817 00073 %
Yle Teema2,0 %2,6 %2 346 00045 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 151 00041 %
Yle yhteensä42,7 %36,4 %4 423 00085 %
MTV317,9 %23,8 %4 133 00079 %
Sub3,5 %4,1 %2 982 00057 %
AVA1,6 %1,7 %2 071 00040 %
C More Total1,2 %0,7 %539 00010 %
MTV yhteensä24,2 %30,2 %4 414 00084 %
Nelonen10,6 %13,6 %3 924 00075 %
Jim2,2 %2,0 %2 405 00046 %
Liv2,5 %2,4 %2 487 00048 %
Hero1,2 %1,5 %1 581 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %373 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,2 %4 240 00081 %
TV52,7 %2,8 %2 342 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 682 00032 %
Frii1,5 %1,4 %1 236 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %275 0005 %
TLC0,9 %0,7 %904 00017 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,5 %2 989 00057 %
STAR Channel2,7 %2,1 %2 250 00043 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %223 0004 %
Disney Finland3,2 %2,2 %2 320 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %268 0005 %
Muut5,4 %4,2 %2 107 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 839 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.