Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 791 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %27,4 %3 927 00075 %
Yle TV28,8 %8,1 %3 882 00074 %
Yle Teema2,2 %2,6 %2 346 00045 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 996 00038 %
Yle yhteensä43,5 %39,8 %4 426 00085 %
MTV318,0 %23,6 %4 239 00081 %
Sub3,8 %4,5 %3 029 00058 %
AVA1,8 %1,7 %2 028 00039 %
C More Total1,9 %0,9 %631 00012 %
MTV yhteensä25,6 %30,6 %4 443 00085 %
Nelonen8,3 %9,6 %3 873 00074 %
Jim2,4 %2,2 %2 522 00048 %
Liv2,8 %2,8 %2 455 00047 %
Hero1,2 %1,4 %1 647 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %408 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,7 %4 184 00080 %
TV52,6 %2,9 %2 370 00045 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 953 00037 %
Frii1,4 %1,2 %1 298 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %257 0005 %
TLC0,8 %0,6 %899 00017 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,9 %3 076 00059 %
STAR Channel2,9 %2,3 %2 431 00047 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %212 0004 %
Disney Finland3,3 %2,5 %2 489 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %279 0005 %
Muut5,0 %3,3 %1 892 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 791 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.