Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 839 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,5 %3 939 00075 %
Yle TV211,3 %9,3 %3 896 00075 %
Yle Teema2,1 %2,8 %2 335 00045 %
Yle Fem1,3 %1,7 %2 056 00039 %
Yle yhteensä45,6 %41,3 %4 441 00085 %
MTV317,1 %22,8 %4 164 00080 %
Sub2,8 %3,1 %2 779 00053 %
AVA1,5 %1,6 %1 868 00036 %
C More Total1,5 %0,7 %557 00011 %
MTV yhteensä22,9 %28,2 %4 388 00084 %
Nelonen8,6 %9,8 %3 795 00073 %
Jim2,4 %2,3 %2 396 00046 %
Liv2,8 %2,6 %2 389 00046 %
Hero1,3 %1,8 %1 643 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %380 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,1 %4 116 00079 %
TV52,4 %2,6 %2 366 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 715 00033 %
Frii1,4 %1,3 %1 211 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %260 0005 %
TLC0,8 %0,6 %1 014 00019 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %3 020 00058 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 256 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %173 0003 %
Disney Finland3,0 %2,4 %2 305 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %244 0005 %
Muut5,7 %4,4 %1 914 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 839 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.