Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 420 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %27,1 %1 369 00094 %
Yle TV210,8 %9,7 %1 276 00088 %
Yle Teema2,5 %3,2 %958 00066 %
Yle Fem1,4 %1,9 %828 00057 %
Yle yhteensä45,8 %41,8 %1 395 00096 %
MTV316,6 %21,7 %1 324 00091 %
Sub2,6 %2,8 %966 00066 %
AVA1,7 %1,7 %698 00048 %
C More Total1,7 %0,9 %208 00014 %
MTV yhteensä22,5 %27,0 %1 355 00093 %
Nelonen8,6 %9,5 %1 237 00085 %
Jim2,2 %2,1 %842 00058 %
Liv2,8 %2,9 %866 00059 %
Hero1,6 %2,0 %690 00047 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %134 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,1 %1 302 00089 %
TV52,7 %2,7 %870 00060 %
Kutonen1,7 %1,8 %700 00048 %
Frii1,6 %1,4 %515 00035 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %106 0007 %
TLC0,6 %0,6 %396 00027 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,0 %1 044 00072 %
STAR Channel2,8 %2,4 %800 00055 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %82 0006 %
Disney Finland3,1 %2,6 %813 00056 %
Music TV0,2 %0,2 %66 0004 %
Muut5,2 %4,2 %678 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 420 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.