Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,5 %39,6 %1 083 00097 %
Yle TV211,8 %10,1 %1 035 00093 %
Yle Teema2,5 %3,4 %775 00069 %
Yle Fem1,4 %1,8 %672 00060 %
Yle yhteensä59,1 %55,0 %1 090 00098 %
MTV317,0 %22,8 %1 029 00092 %
Sub1,3 %1,1 %637 00057 %
AVA1,0 %0,8 %514 00046 %
C More Total1,5 %0,5 %159 00014 %
MTV yhteensä20,7 %25,2 %1 040 00093 %
Nelonen5,3 %6,2 %920 00082 %
Jim1,5 %1,5 %617 00055 %
Liv1,6 %1,4 %598 00054 %
Hero0,7 %1,0 %390 00035 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %50 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,7 %971 00087 %
TV51,2 %1,3 %538 00048 %
Kutonen0,8 %0,6 %413 00037 %
Frii1,2 %1,3 %313 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %32 0003 %
TLC0,4 %0,3 %220 00020 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,7 %662 00059 %
STAR Channel1,3 %1,0 %453 00041 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
Disney Finland1,4 %1,1 %462 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %37 0003 %
Muut5,2 %4,2 %502 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 090 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.