Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,3 %41,0 %1 082 00097 %
Yle TV214,8 %8,3 %1 028 00092 %
Yle Teema2,7 %4,0 %764 00068 %
Yle Fem1,3 %1,6 %662 00059 %
Yle yhteensä61,0 %54,9 %1 091 00098 %
MTV316,4 %21,2 %1 062 00095 %
Sub1,5 %1,6 %720 00064 %
AVA1,1 %0,9 %504 00045 %
C More Total1,1 %0,7 %147 00013 %
MTV yhteensä20,1 %24,3 %1 070 00096 %
Nelonen5,3 %7,3 %918 00082 %
Jim1,4 %1,6 %623 00056 %
Liv1,5 %1,2 %645 00058 %
Hero0,7 %1,1 %382 00034 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %67 0006 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,7 %972 00087 %
TV51,4 %1,6 %554 00050 %
Kutonen0,9 %0,8 %459 00041 %
Frii1,4 %1,4 %381 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC0,4 %0,3 %234 00021 %
Warner Bros. Discovery4,3 %4,3 %690 00062 %
STAR Channel1,3 %1,2 %501 00045 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %31 0003 %
Disney Finland1,4 %1,3 %511 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %48 0004 %
Muut3,7 %3,3 %534 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 097 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.