Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,8 %44,3 %1 085 00097 %
Yle TV212,2 %6,8 %1 042 00093 %
Yle Teema4,4 %5,7 %871 00078 %
Yle Fem1,8 %2,4 %766 00069 %
Yle yhteensä62,2 %59,1 %1 097 00098 %
MTV311,7 %15,7 %1 036 00093 %
Sub1,3 %1,6 %720 00064 %
AVA1,1 %0,8 %537 00048 %
C More Total2,7 %1,2 %189 00017 %
MTV yhteensä16,8 %19,3 %1 049 00094 %
Nelonen5,7 %8,0 %954 00085 %
Jim1,7 %1,6 %586 00052 %
Liv1,5 %1,5 %665 00060 %
Hero0,5 %0,9 %376 00034 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %68 0006 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,5 %998 00089 %
TV51,3 %1,3 %527 00047 %
Kutonen0,8 %0,8 %438 00039 %
Frii1,4 %1,5 %367 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %60 0005 %
TLC0,3 %0,3 %212 00019 %
Warner Bros. Discovery4,1 %4,1 %680 00061 %
STAR Channel1,6 %1,4 %491 00044 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
Disney Finland1,8 %1,4 %497 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %43 0004 %
Muut4,8 %3,3 %577 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 099 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.