Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 788 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %30,9 %3 961 00076 %
Yle TV212,8 %7,8 %3 985 00076 %
Yle Teema3,4 %4,2 %2 654 00051 %
Yle Fem1,4 %1,9 %2 308 00044 %
Yle yhteensä48,0 %44,8 %4 471 00086 %
MTV311,0 %13,9 %3 897 00075 %
Sub3,1 %3,7 %3 024 00058 %
AVA1,6 %1,6 %2 056 00039 %
C More Total2,6 %1,2 %708 00014 %
MTV yhteensä18,3 %20,3 %4 249 00081 %
Nelonen9,0 %11,5 %3 845 00074 %
Jim2,8 %2,5 %2 579 00049 %
Liv2,9 %3,3 %2 615 00050 %
Hero1,1 %1,7 %1 645 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %474 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,8 %4 210 00081 %
TV52,7 %3,0 %2 528 00048 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 914 00037 %
Frii1,5 %1,5 %1 461 00028 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %312 0006 %
TLC0,9 %0,7 %936 00018 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,4 %3 186 00061 %
STAR Channel3,1 %2,7 %2 501 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %277 0005 %
Disney Finland3,4 %2,9 %2 594 00050 %
Music TV0,5 %0,4 %336 0006 %
Muut5,9 %4,4 %2 068 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 788 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.