Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 292 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %33,8 %1 966 00079 %
Yle TV210,7 %6,4 %1 873 00076 %
Yle Teema3,6 %4,4 %1 346 00054 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 145 00046 %
Yle yhteensä49,2 %46,6 %2 147 00087 %
MTV311,5 %13,7 %1 906 00077 %
Sub2,9 %3,3 %1 409 00057 %
AVA2,1 %2,0 %1 042 00042 %
C More Total2,1 %0,8 %299 00012 %
MTV yhteensä18,5 %19,8 %2 048 00083 %
Nelonen9,0 %11,5 %1 862 00075 %
Jim2,8 %2,5 %1 229 00050 %
Liv3,9 %4,4 %1 336 00054 %
Hero1,1 %1,5 %742 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %164 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,2 %2 021 00082 %
TV52,6 %2,8 %1 165 00047 %
Kutonen1,0 %1,1 %850 00034 %
Frii1,8 %1,7 %716 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %129 0005 %
TLC1,3 %1,0 %476 00019 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,9 %1 507 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 100 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %97 0004 %
Disney Finland2,8 %2,6 %1 140 00046 %
Music TV0,4 %0,3 %147 0006 %
Muut4,9 %3,7 %871 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 292 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.