Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %33,5 %2 042 00077 %
Yle TV211,0 %6,4 %1 995 00075 %
Yle Teema3,5 %4,3 %1 358 00051 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 170 00044 %
Yle yhteensä49,0 %46,2 %2 285 00086 %
MTV311,5 %13,7 %1 996 00075 %
Sub2,9 %3,3 %1 455 00055 %
AVA2,0 %1,9 %1 059 00040 %
C More Total2,1 %0,8 %317 00012 %
MTV yhteensä18,5 %19,8 %2 155 00081 %
Nelonen9,2 %11,7 %1 976 00074 %
Jim2,7 %2,5 %1 255 00047 %
Liv3,9 %4,4 %1 366 00051 %
Hero1,1 %1,6 %760 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %182 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,5 %2 146 00081 %
TV52,6 %2,8 %1 198 00045 %
Kutonen1,0 %1,1 %860 00032 %
Frii1,8 %1,7 %723 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %132 0005 %
TLC1,3 %1,0 %483 00018 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,9 %1 558 00059 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 146 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %97 0004 %
Disney Finland2,9 %2,5 %1 187 00045 %
Music TV0,4 %0,3 %147 0006 %
Muut5,0 %3,7 %912 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 447 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.