Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 649 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %30,4 %2 058 00078 %
Yle TV28,0 %5,7 %1 957 00074 %
Yle Teema6,3 %4,0 %1 414 00053 %
Yle Fem1,8 %2,3 %1 172 00044 %
Yle yhteensä48,0 %42,4 %2 264 00086 %
MTV313,7 %19,2 %2 026 00077 %
Sub2,7 %3,1 %1 444 00055 %
AVA2,1 %1,9 %1 126 00043 %
C More Total1,5 %0,9 %333 00013 %
MTV yhteensä20,0 %25,1 %2 159 00082 %
Nelonen7,9 %9,4 %1 880 00071 %
Jim2,7 %2,7 %1 334 00050 %
Liv4,3 %4,0 %1 433 00054 %
Hero1,9 %2,5 %852 00032 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %171 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %19,0 %2 092 00079 %
TV52,9 %3,2 %1 205 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %807 00030 %
Frii1,6 %1,5 %695 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %122 0005 %
TLC1,4 %1,0 %516 00019 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 499 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 137 00043 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
Disney Finland2,9 %2,3 %1 158 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %128 0005 %
Muut4,5 %4,0 %920 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 413 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.