Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 649 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 469 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %29,2 %2 062 00078 %
Yle TV210,8 %7,1 %2 111 00080 %
Yle Teema2,5 %3,1 %1 335 00050 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 082 00041 %
Yle yhteensä47,3 %41,1 %2 334 00088 %
MTV315,8 %20,9 %2 061 00078 %
Sub2,5 %3,0 %1 484 00056 %
AVA2,0 %1,9 %1 031 00039 %
C More Total1,0 %0,6 %320 00012 %
MTV yhteensä21,4 %26,4 %2 250 00085 %
Nelonen9,6 %11,5 %1 976 00075 %
Jim2,7 %2,5 %1 260 00048 %
Liv3,9 %3,6 %1 417 00054 %
Hero0,9 %1,3 %772 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %165 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %19,2 %2 193 00083 %
TV52,9 %3,2 %1 150 00043 %
Kutonen1,1 %1,1 %810 00031 %
Frii1,5 %1,7 %627 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %120 0005 %
TLC0,9 %0,7 %446 00017 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,9 %1 510 00057 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 096 00041 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %89 0003 %
Disney Finland2,6 %2,3 %1 127 00043 %
Music TV0,2 %0,2 %124 0005 %
Muut4,4 %3,8 %914 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 469 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.