Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %29,7 %1 980 00080 %
Yle TV210,0 %7,0 %1 974 00080 %
Yle Teema2,6 %3,1 %1 307 00053 %
Yle Fem1,4 %1,7 %1 041 00042 %
Yle yhteensä47,4 %41,5 %2 185 00088 %
MTV316,1 %21,1 %1 973 00080 %
Sub2,6 %3,0 %1 425 00058 %
AVA2,0 %1,9 %999 00040 %
C More Total0,9 %0,5 %288 00012 %
MTV yhteensä21,6 %26,5 %2 132 00086 %
Nelonen9,2 %11,1 %1 870 00076 %
Jim2,7 %2,5 %1 214 00049 %
Liv3,9 %3,6 %1 369 00055 %
Hero0,9 %1,3 %764 00031 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %159 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %18,9 %2 072 00084 %
TV53,0 %3,2 %1 117 00045 %
Kutonen1,1 %1,1 %783 00032 %
Frii1,6 %1,7 %620 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %116 0005 %
TLC0,9 %0,7 %432 00017 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,0 %1 451 00059 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 035 00042 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %86 0003 %
Disney Finland2,5 %2,3 %1 064 00043 %
Music TV0,2 %0,2 %124 0005 %
Muut4,1 %3,7 %865 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 309 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.