Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 791 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %28,9 %3 925 00075 %
Yle TV210,1 %7,1 %4 039 00078 %
Yle Teema2,6 %3,1 %2 596 00050 %
Yle Fem1,4 %1,8 %2 128 00041 %
Yle yhteensä46,3 %40,9 %4 494 00086 %
MTV314,8 %19,7 %3 988 00077 %
Sub3,0 %3,7 %3 032 00058 %
AVA1,5 %1,4 %1 921 00037 %
C More Total1,4 %1,0 %730 00014 %
MTV yhteensä20,7 %25,8 %4 326 00083 %
Nelonen9,6 %11,1 %3 805 00073 %
Jim2,9 %2,7 %2 536 00049 %
Liv3,1 %3,1 %2 641 00051 %
Hero1,1 %1,4 %1 628 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %418 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %18,9 %4 183 00080 %
TV53,0 %3,2 %2 448 00047 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 807 00035 %
Frii1,2 %1,4 %1 309 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %287 0006 %
TLC0,7 %0,5 %871 00017 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,3 %3 088 00059 %
STAR Channel3,0 %2,6 %2 340 00045 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %230 0004 %
Disney Finland3,3 %2,8 %2 418 00046 %
Music TV0,4 %0,4 %305 0006 %
Muut4,8 %4,0 %1 954 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 791 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.