Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %28,2 %1 340 00091 %
Yle TV28,9 %7,5 %1 286 00087 %
Yle Teema3,0 %3,3 %1 008 00068 %
Yle Fem1,5 %2,0 %849 00058 %
Yle yhteensä45,8 %41,0 %1 381 00094 %
MTV315,5 %20,2 %1 318 00089 %
Sub2,9 %3,4 %1 020 00069 %
AVA1,5 %1,4 %720 00049 %
C More Total1,2 %0,9 %242 00016 %
MTV yhteensä21,1 %25,9 %1 344 00091 %
Nelonen9,2 %10,3 %1 241 00084 %
Jim2,8 %2,5 %882 00060 %
Liv3,1 %3,1 %1 007 00068 %
Hero1,2 %1,6 %660 00045 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %170 00012 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %18,0 %1 316 00089 %
TV53,2 %3,3 %889 00060 %
Kutonen2,2 %2,2 %674 00046 %
Frii1,6 %1,8 %566 00038 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %115 0008 %
TLC0,6 %0,4 %337 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,1 %1 076 00073 %
STAR Channel3,0 %2,7 %821 00056 %
National Geographic Channel0,3 %0,1 %84 0006 %
Disney Finland3,3 %2,8 %836 00057 %
Music TV0,4 %0,4 %81 0006 %
Muut4,5 %3,7 %663 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 402 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.