Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %28,6 %1 394 00095 %
Yle TV28,1 %6,2 %1 266 00086 %
Yle Teema7,0 %4,2 %1 147 00078 %
Yle Fem1,9 %2,6 %941 00064 %
Yle yhteensä47,8 %41,6 %1 413 00096 %
MTV312,7 %17,9 %1 312 00089 %
Sub2,6 %3,2 %1 009 00069 %
AVA1,6 %1,6 %770 00052 %
C More Total2,1 %1,3 %276 00019 %
MTV yhteensä19,0 %24,0 %1 350 00092 %
Nelonen7,4 %8,9 %1 214 00082 %
Jim2,4 %2,4 %970 00066 %
Liv3,1 %3,0 %1 003 00068 %
Hero2,8 %3,4 %752 00051 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %167 00011 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %18,7 %1 315 00089 %
TV53,4 %3,4 %947 00064 %
Kutonen2,2 %2,3 %740 00050 %
Frii1,6 %1,5 %600 00041 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %108 0007 %
TLC0,9 %0,7 %397 00027 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,4 %1 101 00075 %
STAR Channel3,0 %2,8 %893 00061 %
National Geographic Channel0,2 %0,2 %86 0006 %
Disney Finland3,3 %2,9 %905 00061 %
Music TV0,1 %0,1 %63 0004 %
Muut4,6 %4,4 %704 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 435 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.